måndag 19 oktober 2015

Inbjudningskort och blivande ljuspåsar

Förra veckan fick jag en förfrågan om jag kunde göra några inbjudningskort till en 70-års middag. Dom skulle vara väldigt enkla och lite roliga och så här blev resultatet:


Istället för att göra vanliga dubbelvikta kort, så valde jag att göra stora tags där jag dekorerade framsidan och på baksidan står själva texten med inbjudan. Bilden som jag använt är en clipartbild som jag hittade.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Som jag skrev förra veckan så har jag börjat att sy lite ljuspåsar och så här såg det ut när jag börjat.
Först ska det stämplas lite olika texter...


... sen ska det strykas, så att stämpelfärgen håller...


... och sen ska dom sys ihop...


Resultatet på dom färdiga ljuspåsarna kommer lite längre fram i veckan.

Kram Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar